Meta bo v EU ustavila politično oglaševanje zaradi nove regulacije

Tehnološki velikan Meta je sporočil, da bo z oktobrom ustavil oglaševanje političnih vsebin na svojih platformah v Evropski uniji. Odločitev je posledica nove evropske uredbe o preglednosti in ciljnem oglaševanju političnih vsebin (TTPA), ki po mnenju podjetja uvaja neizvedljive zahteve in ustvarja pravno negotovost za oglaševalce in platforme.

Meta bo v EU ustavila politično oglaševanje zaradi nove regulacije

Meta, ki upravlja Facebook, Instagram in WhatsApp, meni, da uredba postavlja dodatna bremena na obstoječe sisteme in procese, zaradi česar bo od 10. oktobra politično oglaševanje v EU ukinjeno. »To je težka odločitev, a edina izvedljiva ob trenutni stopnji zahtevnosti nove zakonodaje,« so zapisali v podjetju.

Evropska unija z novo uredbo skuša povečati preglednost spletnega oglaševanja in zmanjšati možnosti za manipulacije ter tuje vmešavanje v demokratične procese. Pobuda je neposredno povezana z afero Cambridge Analytica, ko je britansko podjetje s pomočjo osebnih podatkov milijonov uporabnikov Facebooka vplivalo na volitve v ZDA in referendum o brexitu.

V skladu z novo regulacijo bodo morali politični oglasi v EU vsebovati jasne informacije o tem, kdo jih financira, kateri volilni dogodek obravnavajo, kolikšna je bila cena oglaševanja in katere metode ciljanja so bile uporabljene. Uredba TTPA je začela veljati aprila letos, njena glavna določila pa bodo v celoti uveljavljena sredi oktobra.

Meta ni edina, ki se umika iz tega segmenta oglaševanja. Podobno potezo je že lani napovedal tudi Google, ki bo zaradi novih pravnih zahtev s političnim oglaševanjem prenehal v enakem obdobju. Obe podjetji opozarjata, da nova pravila zahtevajo obsežne prilagoditve in prinašajo nejasnosti, ki jih je težko upravljati v praksi.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.